Bijna 3 november!!! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Mark Zevenberg - WaarBenJij.nu Bijna 3 november!!! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Mark Zevenberg - WaarBenJij.nu

Bijna 3 november!!!

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

31 Oktober 2013 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Hallo allemaal.

Nog 6 dagen te gaan. Dan is het zo ver. Op a.s. zondag 3 november is namelijk de Formule 1 in Abu Dhabi. Helaas is Vettel al kampioen geworden. Maar dat gaat de pret niet drukken. Ik heb er namelijk zzzzzzzzzzzuper veel zin in. Het enige probleem is nu nog, Hoe kom ik daar?

Ik kan met de bus. De normale dienstregeling gaat dan gewoon door, maar deze bus rijd maar 1 keer in het uur. En ik denk dat ie op de heenweg al vol zal zitten, maar als we teruggaan gaat iedereen tegelijk met 1 bus. En dat gaat hem gewoon niet worden. Ik kan ook met de taxi op en neer. Dat zal me in totaal zo’n 100 euro gaan kosten, dus wel een beetje prijzig. Dus ik heb op een website van allemaal Nederlanders in Dubai gevraagd of er nog meer heen gingen die met mij een taxi/auto wilden delen.

Maar het beste idee kreeg ik vandaag pas. Ik mag hier niet rijden omdat de autoverhuurbedrijven niet aan mensen onder de 21 verhuren. En eerder begreep ik dat ze hier alleen aan huurauto’s deden. Maar ze hebben hier in Dubai ook een vestiging zitten waar ze wel gekochte auto’s hebben, hoorde ik gisteren. En die mag ik wel rijden met mijn emiraten rijbewijs. En de komende maand komen we mensen van de survey tekort die mogen rijden, dus ik dacht laat ik het eens vragen. Ze begrepen het probleem en gingen kijken of ze het voor elkaar konden krijgen. Ik ben namelijk de enige die kans heeft dat het kan, omdat al die andere jongens geen rijbewijs krijgen, omdat ze van buiten de EU komen.

Voor de rest ben ik afgelopen vrijdag in het Ibn Battuta Mall geweest. Ik had van verschillende mensen al gehoord dat het zeker de moeite waard was om daar heen te gaan. Het is een Mall die uit verschillende stijlen is opgebouwd. Je hebt er een Chinees, een Arabisch, een Egyptisch deel en nog een paar. Dus ik ging daar heen met de metro, dacht ik. Maar eenmaal op het station aangekomen was het gesloten, dus ben ik maar met de taxi gegaan. Later kwam ik erachter dat de metro op vrijdag pas om 13:00 begint.

In de Mall heb ik een rondje gelopen. Maar hoe verder ik liep, hoe meer ik het besef kreeg dat ze hier geld teveel hebben. Er is zoveel teveel van alles gedaan. Teveel dure winkels, teveel marmer en teveel versieringen. Eenvoudig samengevat, teveel geld in een winkelcentrum gestoken.

Voor de rest van de week heb ik een aantal keer een drankie gedaan en hebben we een keer met de hele survey een diner gedaan. Erg gezellig. En zeker ook dat diner was ook erg lekker, maar wel een klein beetje pittig. Het kwam namelijk uit de Indische keuken, en ik heb begrepen dat ze in India zelfs losse pepers eten (ten minste, dat denk ik).

Groetjes

  • 31 Oktober 2013 - 08:48

    Debby:

    Hey Mark,

    Veel plezier zondag!

    Groet Debby

  • 31 Oktober 2013 - 20:55

    Gisela:

    Hoi Mark,
    Heel veel plezier zondag, geniet ervan.
    We zien met plezier je foto's tegemoet.
    Het blijft nog steeds bijzonder om te lezen dat je aan het winkelen bent.
    Tot volgende week, dan zien we je weer, gezellig.
    We nemen pepernoten en chocolade letters mee hoor, en! We vergeten niet de theedoeken :-D
    Gr Gisela

  • 01 November 2013 - 11:36

    Opa En Oma:

    Hallo mark leukverslag, dus zondag gaat hetgebeuren je favorietesport bekijken .hoop bat je er veel plezier aan hebt.
    hier gaat het ook goed ons huis zitten de wanden en het dak er weer op,
    nu de binnenkant nog en dan denk ik dat we begin december de sleutel weer krijgen
    dan ben je mooi op tijd om ons tehelpen met de verhuizing.
    nu mark nog een prettig verblijf daar ,en tot het volgende bericht.










  • 04 November 2013 - 16:28

    Anniek:

    Hoi Mark,

    Leuk verslag weer!
    Ik heb ook gister gekeken naar formule 1, alleen dan van achter de tv..
    Deze week heb ik tentamenweek. Vandaag al weer 2 achter de rug!
    En die gingen goed, dus ik ben benieuwd naar de resultaten.

    Zullen we binnenkort weer skypen?

    Kus je zus

  • 04 November 2013 - 22:56

    Martin Zevenberg:

    Hai man
    Wat ontzettend gaaf dat je naar de f1 in abu dhabi kon. De verhalen die ik van je hoor zijn toch wel heel leuk en hebben voor mij in ieder geval een hoog "kuifje" gehalte. Alleen met bus naar abu dhabi, daar vriendschap gesloten met mohammed uit nigeria die ook er alleen op uit trok en onderweg een lekke band. Heel gaaf om te horen en heel gaaf dat vettel na de wedstrijd vlak voor je neus stond te spinnen. Wou dat ik er ook bij was geweest!! Nou ik hoor je gauw en wens je nog veel succes!
    Pappa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mark

Actief sinds 31 Aug. 2013
Verslag gelezen: 485
Totaal aantal bezoekers 12574

Voorgaande reizen:

02 September 2013 - 15 December 2013

Stage

Landen bezocht: