Tripje langs Australië, Indonesië en in Qatar - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Mark Zevenberg - WaarBenJij.nu Tripje langs Australië, Indonesië en in Qatar - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Mark Zevenberg - WaarBenJij.nu

Tripje langs Australië, Indonesië en in Qatar

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

03 Oktober 2013 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Hoooooooooooiiiiiiiiiii.

Vandaag was het dan zover. Vandaag was ik namelijk “on top of the World”. Letterlijk voor deze keer. Dus het is zeker even speciaal om dat even te melden. Maar voordat ik het daar over ga hebben wil ik jullie eerst de rest van mijn week vertellen.

Dus ik begin met gisteren, want de dagen daarvoor waren zoals gewone werkdagen. Geen speciale dingen, vroeg opstaan, laat terugkomen en dan moe naar bed. En gisteren dacht ik dat het weer zo’n dag zou gaan worden. ’s Ochtends begon het namelijk zo. Hier een survey, daar een plaatje de grond in slaan. Een beetje van het gebruikelijke dus. Maar ’s middags werd er ineens gevraagd of ik mijn paspoort mee had genomen, want anders kon ik mee naar de ‘Rotterdam’. En gelukkig, mijn paspoort zat in mijn tas.

De ‘Rotterdam’ ligt in het dock voor onderhoud. En wij moesten daarheen om onze survey apparatuur eraf te halen. De ‘Rotterdam’ komt namelijk niet meer terug naar het project. Het schip lag in het ‘Dubai Maritime City’. En omdat dit een internationale haven is, zijn ze hier erg streng qua beveiliging. Zelf zo streng dat we van tevoren een safety briefing moesten volgen. Deze vent deed daar 40 minuten over, maar dit is de samenvatting: Nergens roken, draag veiligheidskleding, ga niet in zuurstofloze ruimtes (duhh!!) en gebruik je hersenen voordat je iets doet. Dus wat hij in 40 minuten deed, kan ik in één zin af. Hierna mochten we na het invullen van nog meer papieren en wat gesmeek naar binnen.

Op de ‘Rotterdam’ zijn we direct naar de brug toe gegaan. Hier hebben we de surveyspullen gepakt, totdat we tot de conclusie kwamen dat niet alles daar was. Er kwam namelijk ergens een signaal vandaan, maar niet vanaf de brug. Dus dat werd zoeken. Het schip is toch alleen maar 186 meter lang. Na veel gezoek en gevraag vonden we iemand die wist waar het was. Dus hebben we daar al het spul eruit gehaald, waarna we uiteindelijk na 5 uur ‘Dubai Maritime City’ weer buiten waren. Gelukkig ook maar, want het was namelijk al 7 uur in de avond.

En vandaag was het dan tijd om naar ‘The World’ te gaan. Eerst moest ik hier nog wat paaltjes slaan op het project. Nadat dit half was geluk werd ik opgepikt om naar ‘The World’ te gaan. Hier hebben we, kwamen we later achter, wel enkele overtredingen begaan. We zijn namelijk in Australische, Indonesische en Indische wateren geweest, en zijn zelf in Qatar en Oman geweest, en dat alles zonder visum. Oeps!!! Wij maakten er zelf ook grapjes over, zoals dat we in 5 minuten om Australië heen zijn gevaren. Niemand kan dat zeggen hè.

We moesten een survey doen op de eilanden die Oman, de Emiraten en Qatar moesten voorstellen. Iemand gaat daar een projectje beginnen, en wij waren ingeschakeld om te kijken of het eiland en nog steeds bijlag als dat het zou moeten zijn. Eerst hebben we de wateren rond deze eilanden in kaart gebracht. Dit kostte ons ongeveer 3 uur. Suresh had de survey gedaan, Rashendra en ik hebben de wacht buiten gehouden om aan te geven waar het ondiep was.

Na de lunch gingen we voor de Topo survey. Dit was eigenlijk wel zeer speciaal, zeker omdat je weet dat op die plek haast niemand staat, terwijl het zo bekent is. En toch was het zwaar. En dit kwam niet alleen door de hitte. Ik heb alles langs de waterlijn gelopen, waar ik eigenlijk constant tot mijn enkels wegzakte. Maar diep van binnen vond ik dat helemaal niet erg. Ik liep hier namelijk wel even, hè. Ik voelde even geen hitte meer. Wat was dat geweldig zeg. En samen met Rashendra en Suresh was het ook dikke pret. Shit man, wat was dat vet.

Eenmaal terug op het hotel was het foto’s bekijken en cake eten. Ik had vanochtend een chocoladecake gezien in de keuken en maakte een grapje door ze te bedanken voor het heerlijke cadeau. Ze moesten er hard om lachen. Maar toen ik op het punt stond om weg te gaan riepen ze me. Ik was namelijk mijn cake vergeten. Kreeg ik toch gewoon dat hele ding mee. Dus die hebben we net met alle surveyors op het kantoor zitten op te peuzelen. Leuke afsluiting van een mooie dag.

Laterrrzzz

  • 03 Oktober 2013 - 18:52

    Anniek:

    Super gaaf Mark! Echt tof! Ik ben benieuwd naar de foto's!
    Volgende week skypen? Ik hoor graag welke avond je uitkomt.

    XXX

  • 04 Oktober 2013 - 22:41

    Gisela:

    hey Mark,
    Laatst hebben wij het er nog over gehad, dat je met je 19de jarige leeftijd in 18 landen geweest bent, zelfs San Marino hebben we meegeteld. Nu in 1dagdeel drie landen erbij. Dus komt het aantal op 21 landen.
    Dat doe je wel heel erg snel zeg!!
    Leuke foto's hoor.
    Groet Gisela

  • 05 Oktober 2013 - 17:19

    Karen:

    hoi Mark,
    Leuk om je verslagen te lezen, zo blijven wij op de hoogte van wat je daar allemaal beleeft!
    Jens gaat van de week naar oma, om te zorgen dat het internet daar weer werkt, zodat oma je ook kan volgen.
    Succes en groeten van ons 5-en

  • 05 Oktober 2013 - 19:04

    Oma De Vri3es:

    Hallo Mark met plezier lees ik je reisverslagen erg gezellig en volgens mij geniet je ook de meeste tijd.
    Je doet in ieder geval veel ervaring op en je ziet weer een hele andere wereld en nog maar 19 jaar oud leuk hoor.Hier gaat alles ook prima wij zijn nog op de camping Zaterdag de12de gaan wij weer naar Schagen a.s.Woensdag gaan we onze nieuwe auto ophalen Zo ik hoop dat deze brief over komt heb het al een paar keer geprobeerd lieve Mark de groetjes van ons Opa en Oma

  • 06 Oktober 2013 - 20:20

    Sanne:

    Hee Mark!
    Super leuk om je verhalen te lezen, vooral je laatste 2 verslagen klinken heel gaaf.
    Ga je nog duiken in dat aquarium? Ik zeg ook doen (heb je immers voor gewerkt bij de pico) en is denk ik wel echt de moeite waard omdat je tussen super veel vissen zwemt die je misschien in de oceaan niet eens tegen was gekomen.
    Al in 21 landen geweest?? Jaloersss.
    Je had die chocoladecake trouwens best naar mij op mogen sturen, ik heb namelijk nog wat van je tegoed nadat je vorige keer werken mijn stroopwafel had gejat!!
    Groetjes,
    Sanne

  • 07 Oktober 2013 - 05:48

    Mark Zevenberg:

    Bedankt allemaal voor de reacties.

    En ja Opa en Oma, het bericht is overgekomen hoor.
    Lekker dat jullie woensdag de nieuwe auto kunnen ophalen.
    We zullen wel een afspraak maken wanneer ik hem mag gebruiken. (Grappie)

    En Sanne, ik zal ook kijken of ik iets lekkers voor bij de Pico kan meenemen vanuit hier.
    Hopelijk doet dat je traumatische herinneringen aan de stroopwafels vergeten.

  • 07 Oktober 2013 - 17:05

    Bep Zevenberg:

    Halle Mark.

    Jens heeft de computer weer in orde gemaakt, dus ik kan je eindelijk schrijven en je verslagen lezen. Wat leuk om het allemaal te lezen. Wat doe jij veel ervaring op en zie ook veel. Volgens je moeder zie je lekker bruin. Leuk om je verslagen te lezen en de foto's te bekijken. Ik hoop dat de brief over komt. Mark ik kijk naar je volgende reisverslagen uit. Ik ben blij dat ik ze nu ook kan lezen. Mark het beste en tot schrijf. Groeten van Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mark

Actief sinds 31 Aug. 2013
Verslag gelezen: 2055
Totaal aantal bezoekers 12577

Voorgaande reizen:

02 September 2013 - 15 December 2013

Stage

Landen bezocht: