Cursus tijdens de vakantie - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Mark Zevenberg - WaarBenJij.nu Cursus tijdens de vakantie - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Mark Zevenberg - WaarBenJij.nu

Cursus tijdens de vakantie

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

17 Oktober 2013 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Hoi Hoi

De vakantie is aangebroken hier. Iedereen is vrij. Alle moslims hebben feestdagen, overal ligt al het werk stil. Behalve bij ons. De helft van het kantoor is wel getroffen door het vakantievirus, maar het heeft ons overgeslagen. Zelfs de mensen die niet moslim zijn hebben vakantie.

Dit is alleen maar omdat … ja dat ja. Er is gewoon geen uitleg voor. De stand van de maan stond volgens mij goed, dus hebben ze bedacht om vakantie te gaan houden. Hierdoor ligt veel van het werk stil hier op het project. Omdat er wat Arabieren hier rondlopen, hebben die sowieso vrij. Maar ik denk dat maar 5 % van de mensen die hier voor Van Oord op het eiland werken, ook echt bij Van Oord in dienst zijn. De rest is allemaal ingehuurd, wat betekent dat ze allemaal een ander contract hebben. En daarom hebben ze recht vakantie.

Dus hier op het kantoor merken we dat de vakantie heeft toegeslagen, maar als je buiten op straat komt al zeker. Omdat iedereen nu vrij is, is het stervensdruk overal. Dit is vooral te merken als we in de auto zitten. We staan de laatste paar dagen telkens weer in de file. Normaal doen we een ongeveer 25 minuten om terug in het hotel te komen, maar gisteren was het 70 minuten geworden.

Maar er is een manier om de file te omzeilen. Alleen doen ze dat niet. We rijden altijd op de beach road. Dit is een weg die direct van het hotel naar langs het eiland gaat. Hier staan echter heel veel stoplichten en de maximum snelheid is hier 80 km/h. Er is ook een snelweg, 1 km landinwaarts. Hier mag je 120 km/h en staat nooit file. Dus in totaal rij je 2 km om, maar ben je zelfs zonder file sneller. Maar ja, dit heb ik ze al een paar keer proberen wijs te maken, maar omdat ze dit altijd al doen nemen ze altijd deze weg maar. Dus dan is het wel even balen dat ik niet mag autorijden.

Ook hebben we sinds gisteren ook cursus gekregen in een hydrografisch survey programma. In dit programma, genaamd PDS2000, kun je de data opnemen en bewerken. Dit is een zeer mooi en goed programma en alles is makkelijk te besturen. Het enige maar puntje is dat er meerdere van dit soort programma’s zijn die beter zijn, maar ook duurder. En Van Oord houdt vast aan dit programma, omdat het naar wens voldoet aan de eisen. En gelijk hebben ze, want alles wat we nodig hebben zit in dit programma.

Deze week ben ik ook nog aan boord geweest van de ‘Volvox Asia’. Dit is de nieuwe hopper (zandstorter) voor het project, dus er zijn nu ook weer vorderingen qua zand. De afgelopen 2 weken was dat alleen met de breekwaters en alle andere dingen die met stenen te maken hebben. Hier aan boord moesten we dat dingen instellen zodat zij ook aan het werk konden op ons project. Ook gaf iemand anders van het kantoor een introductie over alles wat met het project te maken heeft. Het was goed om alles even te zien aan boord, maar het toch wel een gevalletje van eens en dan nooit meer.

Vorig week zondag is de Picobello ook dicht gegaan. We doen dan altijd een happie en een drankie na. Helaas konden Carlijn en ik er niet bij zijn, dus hebben ze het op een leuke manier opgelost. Zie de foto maar.

Groetjes

• 19 Oktober 2013 - 18:34

Gisela:

Tja Mark, jouw tijd van het hebben van vakantie komt nog hoor! Maar dan in de winter met storm, regen en sneeuw. Leuk dat je toch nog die cursus kunt doen, in Dubai i.p.v. Rotterdam. Hier in Nederland is het weer nog steeds redelijk, er zijn zelfs voorspellingen dat het volgende week misschien nog wel 20 graden kan worden, waarschijnlijk wel in Limburg. Nog een paar weken en dan kun je nar de formule1, goed vooruitzicht. Leuk verhaaltje van je, grappige titel. Groetjes, spreek je snel weer, Gisela

• 19 Oktober 2013 - 18:47

Martin:

Hai Mark,

Jeetje man, sta toch steeds weer versteld over de dingen die jij meemaakt, terwijl dat voor jou gewoon wordt. Ja en de snelste weg weg naar een destinatie vinden kun je , dat hebben we in Bangkok meegemaakt. Maar wij liepen gewoon achter je aan en waar je nu bent denken waarschijnlijk ook een aantal mensen dat ze de weg weten..
    Misschien kun je voor abu dhabi ook contact met de nderlandse club in dubai opnemen. Ik heb in ieder geval ook bij een taxi-bedrijf een vraag neergelegt of er taxi's geshared worden.
    Nou succes in deze rustigere tijden en dat aquarium hebben we nu met johnny de mol in zijn programma gezien, wat onwijs gaaf.

Succes pappa

• 20 Oktober 2013 - 11:42

Anniek:

Hoi Mark, leuk weer een verhaaltje!
    Ik krijg alleen geen melding als je wat nieuws hebt geschreven, misschien moet je daar even naar kijken? Of leuk als je het op je facebook post als je een nieuw verhaal hebt geschreven.
    Leuke foto van bij de picobello!!
    Anniek

• 20 Oktober 2013 - 20:47

Oma De Vries:

Weer gezellig om een verslag van je te lezen.Ik hoop voor jou dat de vakantie niet zo lang duurt als je daardoor alle dagen drie kwartier later thuis bent is niet echt fijn. En de cursus lekker jo.Hier alles z,n gangetje zijn nu een week weer thuis, het huis aan de Kanaalstraat schiet lekker op eind November hopen we de sleutel te krijgen.Wordt ff bikkelen om voor de Kerst alles klaar te hebben. Nou Mark ik kijk weer uit naar het volgende reisverslag LIEFS OMA EN OPA